Toyota Tundra Discussion Forum banner

Zalecany olej do 5,7 l

1 reading
187K views 26 replies 20 participants last post by  24hrsparkey  
#1 ·
Cześć wszystkim. Nowy członek forum. Właśnie kupiłem swój pierwszy samochód Tundra, pakiet SR5 z 2008 roku z silnikiem 5.7. Czas, żebym zaczął uczyć się tajników konserwacji ciężarówki, ponieważ większość ogólnych czynności konserwacyjnych wykonuję sam.

Miałem pytanie dotyczące tego, jaki olej stosować. Wiem, że Toyota zaleca konwencjonalny olej 5W-30. Mieszkam na Górnym Środkowym Zachodzie, więc nie mamy bardzo upalnej pogody, ale mamy bardzo zimną pogodę. Robię tylko około 6000 mil rocznie ciężarówką i nie holuję niczego bardzo dużego. Stoi w garażu przez kilka miesięcy, szczególnie zimą. Moje pytanie brzmi, czy powinienem po prostu używać konwencjonalnego oleju 5W-30? Myślałem, że jeśli przeszedłbym na pełny syntetyk, mógłbym go wymieniać tylko raz w roku i się tym nie martwić. Stara zasada dotycząca konwencjonalnego oleju mówi, że należy go wymieniać co 3000 do 5000 mil lub co 3 do 4 miesięcy, prawda? Nie chcę go wymieniać po 3 miesiącach, kiedy ma tylko 1000 mil, jeśli mogę tego uniknąć. Wszelkie uwagi będą mile widziane.

Ponadto, jakiej wielkości uszczelki potrzebuję do korka spustowego oleju?

Dziękuję.
 
#2 ·
Używam w pełni syntetycznego oleju Amsoil i zmieniam go raz w roku, około 20 000 mil. Zmieniam filtr przy 10 000 mil, mimo że jest on przeznaczony na 20 000 mil. Robię to we wszystkich moich pojazdach bez problemów. Mój VW ma 120 000 mil i ani jednego problemu z silnikiem. Mój Jeep miał 140 000 mil bez problemów, zanim go sprzedałem.
 
#3 ·
Używam w pełni syntetycznego oleju Mobil1 0w-20. Podobnie jak Ty, mieszkam w chłodniejszym regionie i nie jeżdżę zbyt wiele (kilka tysięcy mil rocznie).
 
#6 ·
Put in Mobil1 0w-20 synthetic then let it go for 15000 miles. I'm not joking...
On nie żartuje....to robiłem i nigdy nie było problemu. Teraz zmieniam co 10 tys. głównie po to, aby dotrzymać warunków gwarancji...
 
  • Like
Reactions: dandailey and dandl
#7 ·
Zazwyczaj robię 7 do 8 tysięcy rocznie i zmieniam olej co 6 miesięcy olejem mineralnym zalecanym przez Toyotę. Zwykle mam dużo krótkich tras i martwię się o kondensację w oleju. Czy dla osób używających syntetyków kondensacja z krótkich tras jest problemem?
 
#26 ·
Zazwyczaj robię 7 do 8 tys. rocznie i zmieniam olej co 6 miesięcy olejem dino zalecanym przez Toyotę. Zazwyczaj mam dużo krótkich tras i martwię się o kondensację w oleju. Czy dla osób używających syntetyków kondensacja z krótkich tras jest problemem?
Nie ma korelacji kondensacji w porównaniu z olejami konwencjonalnymi / pełnymi syntetykami.
 
#10 ·
Słyszałem dobre rzeczy o Castrol 0w-30 z AutoZone (formuła europejska). Czasami nazywany German Castrol. Niedawno kupiłem moją ciężarówkę, więc jeszcze nie wymieniłem oleju. Rozważam użycie wspomnianego oleju, kiedy to zrobię.
Mam trudności ze znalezieniem Castrol 30W w formule europejskiej.
 
#9 ·
W zależności od zimy zwykle używam syntetycznego oleju Castrol 30W lub Mobil 20W, jeśli jest zimniej. Latem używam Castrol 40W European formula. Olej jest wymieniany co 5 tys. km lub zgodnie z warunkami klimatycznymi. Tanie ubezpieczenie dla mnie...
 
#11 · (Edited)
Cześć wszystkim. Nowy członek forum. Właśnie kupiłem swoją pierwszą Tundrę, pakiet SR5 z 2008 roku z silnikiem 5.7. Czas, żebym zaczął uczyć się tajników konserwacji ciężarówki, ponieważ większość własnej konserwacji ogólnej wykonuję sam.

Miałem pytanie dotyczące tego, jaki olej stosować. Wiem, że Toyota zaleca konwencjonalny 5W-30. Mieszkam na Górnym Środkowym Zachodzie, więc nie mamy bardzo gorącej pogody, ale mamy bardzo zimną pogodę. Robię tylko około 6000 mil rocznie ciężarówką i nie holuję niczego bardzo dużego. Stoi w garażu przez kilka miesięcy, szczególnie zimą. Moje pytanie brzmi: czy powinienem po prostu używać konwencjonalnego 5W-30? Myślałem, że jeśli przejdę na pełny syntetyk, mógłbym go wymieniać tylko raz w roku i się tym nie martwić. Stara zasada dotycząca konwencjonalnego oleju to co 3000 do 5000 mil lub 3 do 4 miesięcy, prawda? Nie chcę go wymieniać po 3 miesiącach, kiedy ma tylko 1000 mil, jeśli mogę tego uniknąć. Wszelkie spostrzeżenia byłyby mile widziane.

A tak przy okazji, jakiej wielkości uszczelki potrzebuję do korka spustowego oleju?

Dziękuję.
Zalecany olej dla 5.7 to 5w20 lub 0w20 w konwencjonalnym, a skoro jeździsz ciężarówką wystarczająco dużo, po prostu zrobiłbym to na podstawie przebiegu i nie martwiłbym się czasem. O ile działa wystarczająco długo, aby dobrze się rozgrzać i usunąć wilgoć z postoju. Syntetyk nie zaszkodzi, ale chyba że jest gorąco lub holujesz ciężko, waga 30 nie jest naprawdę konieczna. Po prostu użyłbym 0w20 w dowolnym smaku. (Holuję i jadę od zamarzania do 100 w górach, więc osobiście używam 0w30 M1 synth)
 
#13 ·
#14 ·
Naprawdę nie można stwierdzić, jak działa interwał wymiany oleju bez analizy oleju. Używam Blackstone z Fort Wayne. Używam niemieckiego Castrola i filtrów Toyota OEM, oba łatwo dostępne na Amazonie taniej niż jakiekolwiek lokalne źródło. Do tej pory analiza mówi mi, że muszę zmieniać trochę częściej niż co 10 000 mil.

Kupiłem go używanego przy 20 000 milach, więc nie mam pojęcia o jego historii. Pierwsza analiza po wymianie wskazywała, że ​​może nigdy nie został zmieniony. Druga wymiana 10 000 mil później wykazała, że ​​wymagana jest wcześniejsza wymiana. Następna wymiana w przyszłym tygodniu przy 7500 milach.
 
#16 ·
Naprawdę nie można stwierdzić, jak działa olej lub interwał wymiany, bez analizy oleju. Używam Blackstone z Fort Wayne. Używam niemieckiego Castrola i filtrów Toyota OEM, oba łatwo dostępne na Amazonie taniej niż jakiekolwiek lokalne źródło. Do tej pory analiza mówi mi, że muszę zmieniać nieco częściej niż co 10 000 mil.

Kupiłem go używany przy przebiegu 20 000 mil, więc nie mam pojęcia o jego historii. Pierwsza analiza po wymianie wskazywała, że ​​być może nigdy nie został zmieniony. Druga wymiana po 10 000 milach wykazała, że ​​potrzebna jest wcześniejsza wymiana. Następna wymiana jest w przyszłym tygodniu przy 7500 milach.
Tracisz pieniądze i czas na to badziewie z analizą oleju.
 
#15 ·
................Miałem pytanie, jakiego oleju używać........... Robię tylko około 6000 mil rocznie ciężarówką i nie holuję niczego bardzo dużego. Stoi w garażu przez kilka miesięcy na raz, szczególnie zimą..........Myślałem, że jeśli przejdę na pełny syntetyk, mógłbym go wymieniać tylko raz w roku i się tym nie martwić..............Wszelkie uwagi będą mile widziane...........Dziękuję.
Powinieneś być zadowolony z używania w pełni syntetycznego oleju o takiej wadze, jaką zaleca instrukcja obsługi. Mobil 1 to to, czego używam, ponieważ jest łatwo dostępny w mojej okolicy.Ponieważ lubię majstrować przy moich pojazdach, zmieniam go co 5 tys. mil. Jestem pewien, że może wytrzymać dłużej, ale nie ufam filtrom dłużej.
 
#17 ·
Nigdy nie używaj oleju o wyższej lepkości niż zalecana! Jeśli zalecany jest olej 5w-20, można użyć 0w-20, ale nie należy używać 0w-30 ani oleju o wyższej lepkości niż podano w instrukcji.
 
#21 ·
Używam Mobil 1 0/20 i zmieniam olej co 10 000 mil. Zrobiłem 10 000 mil na wymianie oleju i wysłałem próbkę do Blackstone Laboratories. Powiedzieli, że mogę przejechać kolejne 3000 mil, a może i więcej. 10 000 to dla mnie wystarczająco, jeśli konwencjonalny olej jest dobry na 5000 mil. Olej syntetyczny jest z pewnością w porządku na 10 000 mil.
 
#23 ·
Tundra 5.7 potrzebuje 8 kwart oleju. Niemiecki Castro to dobry olej, w zależności od tego, jakiej lepkości używasz, zależy od punktu ścinania. Im cięższy olej, tym bardziej olej jest cięty podczas przechodzenia przez łożyska (wał korbowy, wałek rozrządu, łożyska korbowodu). Punkt ścinania na 0W20 jest znacznie lepszy niż 5W20 lub 10W30. Mobil 1 0W20 przejedzie znacznie więcej niż 10 000 mil. Ciągnę przyczepę kempingową o wadze 6500 funtów. Jak dotąd ciągnąłem ją dwa razy na jednej wymianie oleju. Jestem na 4000 milach. Mamy kolejną podróż 21 października, wymienię olej przed tą podróżą.
 
#25 ·
Właśnie zainstalowałem urządzenie Baxter Automotive, dzięki czemu mogę używać filtrów spin-on z zaworem zwrotnym. Kiedy dowiedziałem się, że system filtrów kanistrowych Toyoty nie ma systemu odwadniającego, martwiłem się, że olej spłynie z górnej części. Mam nadzieję, że to pomoże.