Cześć wszystkim. Nowy członek forum. Właśnie kupiłem swój pierwszy samochód Tundra, pakiet SR5 z 2008 roku z silnikiem 5.7. Czas, żebym zaczął uczyć się tajników konserwacji ciężarówki, ponieważ większość ogólnych czynności konserwacyjnych wykonuję sam.
Miałem pytanie dotyczące tego, jaki olej stosować. Wiem, że Toyota zaleca konwencjonalny olej 5W-30. Mieszkam na Górnym Środkowym Zachodzie, więc nie mamy bardzo upalnej pogody, ale mamy bardzo zimną pogodę. Robię tylko około 6000 mil rocznie ciężarówką i nie holuję niczego bardzo dużego. Stoi w garażu przez kilka miesięcy, szczególnie zimą. Moje pytanie brzmi, czy powinienem po prostu używać konwencjonalnego oleju 5W-30? Myślałem, że jeśli przeszedłbym na pełny syntetyk, mógłbym go wymieniać tylko raz w roku i się tym nie martwić. Stara zasada dotycząca konwencjonalnego oleju mówi, że należy go wymieniać co 3000 do 5000 mil lub co 3 do 4 miesięcy, prawda? Nie chcę go wymieniać po 3 miesiącach, kiedy ma tylko 1000 mil, jeśli mogę tego uniknąć. Wszelkie uwagi będą mile widziane.
Ponadto, jakiej wielkości uszczelki potrzebuję do korka spustowego oleju?
Dziękuję.
Miałem pytanie dotyczące tego, jaki olej stosować. Wiem, że Toyota zaleca konwencjonalny olej 5W-30. Mieszkam na Górnym Środkowym Zachodzie, więc nie mamy bardzo upalnej pogody, ale mamy bardzo zimną pogodę. Robię tylko około 6000 mil rocznie ciężarówką i nie holuję niczego bardzo dużego. Stoi w garażu przez kilka miesięcy, szczególnie zimą. Moje pytanie brzmi, czy powinienem po prostu używać konwencjonalnego oleju 5W-30? Myślałem, że jeśli przeszedłbym na pełny syntetyk, mógłbym go wymieniać tylko raz w roku i się tym nie martwić. Stara zasada dotycząca konwencjonalnego oleju mówi, że należy go wymieniać co 3000 do 5000 mil lub co 3 do 4 miesięcy, prawda? Nie chcę go wymieniać po 3 miesiącach, kiedy ma tylko 1000 mil, jeśli mogę tego uniknąć. Wszelkie uwagi będą mile widziane.
Ponadto, jakiej wielkości uszczelki potrzebuję do korka spustowego oleju?
Dziękuję.