Toyota Tundra Discussion Forum banner
21 - 40 of 52 Posts
Ik heb zowel een 4.6 als een 5.7L gereden. In de stad lijkt elke motor prima, ik gok op 2-3 mpg meer. Maar als je iets trekt van meer dan 2.000 lbs, dan durf ik te wedden dat de 5.7L net zo zuinig is als de 4.6L, omdat hij niet zo hard hoeft te werken. Als voormalig Chevy-fan was de beste 5.3L-motor die ik had qua plezier en trekkracht en ja, zelfs mpg, de 4.10 achterasverhouding die niet meer wordt aangeboden in die motor. De 3.73 was op zijn best oké en de dealer overtuigde me ooit om een 3.42 achterasverhouding te nemen en dat ding zoog benzine en schakelde de hele tijd in en uit, wat een hond. Ik denk dat Toyota weet wat ze doen door de 4.10 en 4.30 achterasverhouding aan te bieden, waardoor je de motor niet hoeft te vloeren om op gang te komen, wat een enorm mpg-verschil maakt. Ja, de 4.6L heeft een veel kleinere cilinderinhoud in vergelijking met de 5.3L Chevy en 5.4L Ford, maar de 4.6L biedt de 4.10 achterasverhouding en is dus een superieure motor voor trekken en dagelijks rijplezier. Achterasverhoudingen maken een enorm verschil qua mpg en trekkracht en rijplezier.
De GM 6L80 6-versnellingsbakken zijn steiler dan wat er in de Tundra wordt gebruikt. De totale gearing van een 3.91 op een Tundra is als een 3.42 op de nieuwe GM-transmissie. Even ter info, voor de liefhebber.

Dacht dat ik dit even ter vergelijking zou toevoegen:

Ik heb een '08 DC 4x4 met de 5.7 en 4.30 versnellingen.
De kilometerstand op de snelweg is ongeveer 18 en mijn gemiddelde MPG (met ongeveer 50/50 snelweg en in de stad) varieert tussen 14,5 en 15,5.

Standaard velgen/banden, geen lift.

• Like
Reactions: Mr. Creosote
Ben nog nooit een Toyota- of Chevy-fan geweest. Ik heb echter al een paar maanden mijn 04 4.7 liter 30.000 mijl Tundra. Van wat ik hier lees, lijkt de nieuwe 5.7 een betere kilometerstand te halen dan de oude 4.7. Ik heb nog geen 17 mpg kunnen halen. Ik heb 16,9 gehaald, maar dat is tot nu toe het beste met zeer lichte ladingen. Ik ben de Toyota echt gaan waarderen, hij is comfortabel en heeft goede prestaties voor wat ik nodig heb.
Ik ben altijd al een Ford-fan geweest en ben dat nog steeds, maar ik kocht in 03 een Silverado uit 03, simpelweg vanwege hun V8-kilometerstand in die tijd. Ik heb 230.000 mijl met die truck gereden met slechts een defecte aircocompressor die een vriend voor me heeft vervangen. Ik was onder de indruk van die truck.

ok jongens, ik heb onlangs een 2007 DC LB met 5.7 ingeruild voor een 2011 DC 4.6 SB en hier is een eerlijke vergelijking tussen de 2: Vermogen: Bij dagelijks rijden merk ik nauwelijks verschil in vermogen, ik zeg je dat deze nieuwe motor wat vermogen heeft, geen twijfel, als je nu van stoplicht naar stoplicht racet, ja, dat zal anders zijn, maar toch denk ik niet dat je deze truck daarvoor hebt gekocht. In mijn geval heb ik een Infiniti G37 S en een Yamaha R1 in de garage, dus geen probleem daar:D...
Ik heb de 4.6L in een 2011 DC. Als ik snelheid wil, rijd ik net als jij mijn Infiniti G. Maar als ik met mijn truck rijd, chill ik gewoon graag. Ik heb echter gemerkt dat hij inhaalkracht heeft als ik het nodig heb. Veel mensen zeggen dat het geweldig is om de 5.7 te hebben als je sleept. Sommigen racen graag, denk ik. Ik vraag me af hoeveel van diezelfde mensen de CrewMax hebben. Ik heb de DC in plaats van de CM gekregen omdat ik een full-size bed wilde als ik spullen vervoer. DE CONCLUSIE: Laat je niet meeslepen door wat iedereen leuk vindt. Als het je gelukkig maakt, dan heb je de juiste voor JOU! Ik ben dol op de mijne!

Ik heb 2 weken geleden de sprong gewaagd en een Limited DC gekocht met de 5.7-motor, alleen omdat ik een Limited Tundra wilde. Ik ben absoluut dol op de truck, maar ik vind dat het enige waar ik niet tevreden mee ben de motor is. Het is zeker een superieure motor, maar hij is veel te krachtig voor wat ik wilde. Om helemaal gelukkig te zijn, had ik graag een 4.6L-motor gehad, die iets minder brandstof verbruikte, maar toch krachtig genoeg was voor mijn behoeften.

Bedankt voor de vergelijking. :thumbsup: Ik zou graag een 4.6 willen vinden. Maar ik zal waarschijnlijk genoegen moeten nemen met een 07-09... Wat betekent dat ik zeker geen 4.7 zal kopen.

Bedankt voor de vergelijking. :thumbsup:

Ik zou graag een 4.6 vinden. Maar ik zal waarschijnlijk genoegen moeten nemen met een 07-09...
Wat betekent dat ik absoluut geen 4.7 zal kopen.
Je vraagt je af hoe 4.7's op de tweedehandsmarkt worden verkocht, tenzij ze zwaar zijn afgeprijsd. Hoewel, als je er alleen naar kijkt, is de 4.7 een geweldige motor, maar de tijd gaat vooruit, de technologie ook.

• Like
Reactions: Mr. Creosote
Ik ben het ermee eens, in zijn tijd een geweldige motor. Maar vandaag de dag zijn ze sterk "afgeprijsd".

Ik vond een 08 4.7, Crewmax, Limited, leer met 69k voor 17.900.
Ik zou me wel kunnen neerleggen bij een 4.7 voor zo'n truck.

...Hij was in minder dan 2 weken weg.
Deze 4.7 crewmax zijn nooit in mijn regio uitgebracht. Kon niet eens besteld worden.

Ik ging voor de 5.7 4x4 met trekhaak, maar overwoog eigenlijk de 4.6. Ik ben echt blij dat ik voor de 5.7 ben gegaan, want ik heb nu een caravan van 6000 pond. Ik weet niet zeker wat het trekgewicht van de 4.6 is, maar ik gok rond de 7 tot 8k tops en dat is voor mij te krap. Als ik nooit iets zou slepen, zou ik voor de 4.6 gaan, want optrekken bij een stoplicht is niet mijn ding. Hoewel ik moet zeggen dat als ik op de snelweg 65 rijd en iemand wil inhalen, die 5.7 het je snel laat doen.

Een andere gedachte is dat ik zou wedden dat de 5.7 een betere wederverkoopwaarde zou hebben ten opzichte van een 4.6, omdat ik vermoed dat meer mensen liever de 5.7 zouden willen hebben.
Met de benzineprijzen en de zeldzaamheid van de 4.6 is de 4.6 misschien gemakkelijker te verkopen in deze markt voor mensen die op zoek zijn naar een full-size truck met iets betere kilometerstand. Maar voor mij zeg ik: **** de kilometerstand, geef me de power!

De meeste mensen die full-size trucks kopen, kopen ze niet vanwege de brandstofbesparing. Natuurlijk wil je, als alles gelijk is, een betere MPG...maar in dit geval moet je daar veel vermogen voor opgeven. Ik heb liever de 5.7 en heb de extra kracht niet nodig, dan de 4.6 en wens dat ik de extra kracht had...het geeft je gewoon zoveel meer opties met je truck.

Ik gebruik persoonlijk de 5.7 kracht en heb het nodig als ik sleep. Ik weet zeker dat de 4.6 ook mijn caravan zou kunnen trekken, maar het zou lang niet zo competent zijn. Ik zet geen snelheidsrecords neer als ik sleep, maar als ik iemand moet inhalen die heel langzaam gaat, heb ik de kracht om het agressief genoeg te doen om veilig te zijn...terwijl ik met de 4.6 er misschien voor kies om gewoon langzamer te gaan en te volgen. En tijdens het slepen zou de 4.6 waarschijnlijk in veel gevallen een slechtere MPG krijgen dan de 5.7, omdat hij veel harder zou moeten werken.

Ja, als je alleen naar MPG en vermogen kijkt, heeft de ecoboost misschien een voordeel ten opzichte van de Tundra. Maar nogmaals... ze zijn nog nieuw en onbewezen... dus betrouwbaarheid met de Tundra krijgt nog steeds de voorkeur. Er zullen ook een aantal op meningen gebaseerde functies zijn die je misschien meer leuk vindt op de ene dan op de andere. En hoe zit het met de prijs... hoeveel premie betaal je voor een ecoboost truck... ik heb gehoord dat ze niet goedkoop waren, dus als je meer betaalt, krijg je niet echt de economie. Er is een goede thread over een man die ze allebei heeft.
Ik houd me aan de betrouwbaarheid van Toyota.

Natuurlijk is de 5.7 een beter trekvoertuig, zoals het hoort. Ik kan nog steeds niet het prijsverschil van $3000 verslaan tussen wat ik voor mijn 4.6L kreeg in vergelijking met dezelfde truck met de 5.7L. De wederverkoopwaarde maakt me niet uit, want de initiële aankoopprijs zal zwaarder wegen dan wat ik "verlies" wanneer ik het beest verkoop.

Wordt de 4.6 geleverd met een transmissiekoeler?

• Like
Reactions: TexasTundra4.6
Wordt de 4.6 geleverd met een transmissiekoeler?
Zolang u een Tundra met het sleep-pakket koopt, krijgt u een transmissiekoeler. Met de 4.6L bevat het sleep-pakket een trekhaak, voorbedrading voor aanhangerremregelaar, 4.100 op 4.6L V8, TOW/HAUL-modusschakelaar, temperatuurmeter voor transmissievloeistof, extra motoroliekoeler, extra transmissiekoeler, heavy-duty accu, 170-ampère dynamo en 7-pins connector.Dat is alles van de website van Toyota. :lol5:

• Like
Reactions: TexasTundra4.6
21 - 40 of 52 Posts