Toyota Tundra Discussion Forum banner

4.6 vs. 5.7

194K views 51 replies 37 participants last post by  Tundergas  
#1 · (Edited)
Ok, chłopaki, niedawno wymieniłem 2007 DC LB z silnikiem 5.7 na 2011 DC 4.6 SB i oto kilka szczerych porównań między nimi:

Moc:
Na co dzień prawie nie zauważam różnicy w mocy, mówię wam, ten nowy silnik ma trochę mocy, bez wątpienia, teraz jeśli ścigacie się od świateł do świateł, tak, będzie inaczej, ale i tak nie sądzę, żebyście kupili tę ciężarówkę w tym celu. W moim przypadku mam w garażu Infiniti G37 S i Yamaha R1, więc nie ma problemu:D...

MpG:
Ok, dojeżdżam 30 mil dziennie, a to 90% autostrady (65-70 mph), z 5.7 uzyskiwałem około 17,5 mpg, a teraz z 4.6 uzyskuję dokładnie 20 mpg, więc proszę bardzo, (proszę zauważyć, że zostało to obliczone ręcznie).

Podsumowanie:
Ogólnie jestem zadowolony z mojej nowej ciężarówki i szczerze mówiąc, gdybym ciągnął coś ciężkiego, jak 7000 funtów+, zdecydowanie wróciłbym do 5.7, w przeciwnym razie 4.6 jest w porządku do codziennej jazdy.
 
#3 ·
5.7 to jedyny sposób. Kupujesz ciężarówkę do celu, holowania i mocy. Nie oszczędność paliwa :) moim zdaniem

dla prędkości mam 1098 s i rc8r
 
#4 ·
5.7 to jedyna droga. kupujesz ciężarówkę w konkretnym celu, holowania i mocy. nie ekonomii paliwowej :) moim zdaniem

dla prędkości mam 1098 s i rc8r
Po to kupiłeś ciężarówkę. Wygląda na to, że OP jest bardzo zadowolony ze swojej transakcji i dziękuję mu za uczciwe porównanie.

Mam V8 4.7 i chciałbym mieć 5.7.
Dostałem świetną ofertę na moją ciężarówkę, która jest RCSB, czego szukałem, ale teraz prawie kilka razy kupiłem crewmax.
 
  • Like
Reactions: Mr. Creosote
#5 ·
Jeśli mówimy tylko o 0-60, to tak, 5,7 to lepszy silnik, ale 4,6 też nie jest słaby. Według Motor Trend przyspiesza od 0-60 w 7,9 sekundy, co jest porównywalne z 5,3 lub 5,4 sekundami Silverado lub F150, a zabawne jest to, że te 2 ciężarówki są najlepiej sprzedającymi się na rynku, co dowodzi, że większość ludzi nie dba o prędkość przy zakupie nowej ciężarówki.

Nie sądzę, żebym potrzebował dużo ciężkiego transportu, i jak powiedział OkSlim w tamtym czasie, szukałem najlepszej oferty, uwielbiam moją nową ciężarówkę i wcale tego nie żałuję, dużo mocy do moich potrzeb. I proszę, nie pozwólmy już więcej się kłócić, po prostu chciałem napisać uczciwe porównanie, ponieważ posiadałem oba. Wszyscy jesteśmy tutaj, ponieważ kochamy nasze ciężarówki, a co ważniejsze, uwielbiamy pomagać innym w jak najlepszym wykorzystaniu posiadania Tundry.:D
 
#6 ·
Każdy ma swoje, dopóki jesteś zadowolony z tego, co masz! :)
 
#7 ·
mój nowy tundra 4.6 vs mój 04 4.7

Uważam, że mój nowy 4.6 z 2011 roku jest szybszy niż mój 04 tundra 4.7, ponieważ zmierzyłem 0 do 60 w około 7,5 sekundy, ale spalanie wynosi 17,8 mpg, w całym mieście, na autostradzie i na ulicy oraz 18,4 na autostradzie z 1000 funtów w ciężarówce bez holowania. Podczas holowania uzyskałem 17,9 z łodzią o wadze 3200 funtów. Myślę również, że 6-biegowa skrzynia biegów jest odpowiedzialna za przenoszenie mocy i przebieg, wydaje mi się, że Toyota przemyślała to z 4.6. Czytałem w jednym z magazynów motoryzacyjnych, że głowice, kolektor dolotowy i kolektory wydechowe pochodzą z 5.7, nie udało mi się uzyskać potwierdzenia tego u dealera, ale powiedzieli, że 4.6 był w ciągu 3 sekund od 5.7 na 1/4 mili.
 
#8 ·
Kupiłem silnik V8 o pojemności 5,7 l, ponieważ chciałem mieć moc do przewożenia i holowania. Nie robię ani jednego, ani drugiego zbyt często, ale kiedy to robię, chcę wiedzieć, że mam wystarczającą moc, aby to zrobić. Nie kupiłem mojej ciężarówki ze względu na oszczędność paliwa, kupiłem ją ze względu na historię niezawodności Toyoty, a przy 45 000 km i 0 problemów jestem z niej bardzo zadowolony. Silnik 4,6 l byłby w porządku dla wszechstronnej ciężarówki do dojazdów do pracy i lekkiego transportu i holowania, co wydaje się być tym, do czego większość ludzi używa teraz ciężarówki, czyli do jazdy do i z pracy, więc niewiele osób tak naprawdę wykorzystuje moc silnika 5,7 l.

Moim zdaniem nie ma znaczenia, jaki silnik dostaniesz, o ile jesteś zadowolony z zakupu.
 
#9 ·
moja inna opinia

Tak, zgadzam się, że 5.7 będzie bardziej poręczny niż 4.6, prawdopodobnie. Myślę o czasach, kiedy serwisant Chevroleta powiedział, że mój 3/4-tonowy van Chevroleta ma 130 KM i wtedy holowaliśmy na duże odległości, a następnie załadowaliśmy po brzegi rzeczami dla dzieci i resztą tego gówna. Masz rację, odpowiem tylko, że podczas obecnego oszustwa związanego z benzyną wylądowałem na tym nowym silniku 4.6 i dobrze ciągnie, a jeśli uda mi się wycisnąć kilka dodatkowych mpg, to też dobrze. Dzięki za wkład.
 
#10 ·
Jeszcze nie kupiłem Tundry, ale zamierzam to zrobić wiosną. Zdecydowanie wybiorę 4.6L, jeśli znajdę to, czego chcę. Zrobi wszystkie prace, które chcę i zrobi to sprawnie. Podejrzewam, że mogę zobaczyć lepszy wynik na mpg niż mój obecny 5.7 Chev. Podobnie jak wielu innych, mam problemy z niezawodnością części w amerykańskiej wielkiej trójce. Czas na zmiany.
 
#11 ·
Dzięki za informacje o dwóch silnikach. Czy 4.6 nadal jest wyposażony w przełożenia 4.30?
 
  • Like
Reactions: Mr. Creosote
#13 ·
Dzięki za informacje o tych dwóch silnikach. Czy 4.6 nadal jest dostarczany z przełożeniem 4.30?
4.6 z pakietem holowniczym jest dostarczany z przełożeniem 4.10.
 
#12 ·
Jeśli często odwiedzasz takie forum, możesz ulec wpływowi i kupić 5.7. Nawet z 5.7 czujemy się nieadekwatni w porównaniu do tych z doładowaniem. I tak dalej. Ale jeśli przemyślisz to racjonalnie, 4.6 jest właściwą opcją dla wielu z nas. Ma doskonałe połączenie mocy i ekonomii.
 
#14 ·
Tam zmierzałem, Zły Tato. Przełożenia mają wiele wspólnego z MPG. Porównywanie ciężarówki z przełożeniem 4,30 z 3,73 +/- nie działa.
 
#15 ·
In my case I have Infiniti G37 S and a Yamaha R1 in the garage so no problem there:D...
Wiem, co masz na myśli. Moja żona ma G37x i za każdym razem mnie ogrywała, czy to na starcie, czy na autostradzie. Lubi pokazywać mi środkowy palec przez szyberdach. Te rzeczy są cholernie szybkie. Jeden z najszybszych samochodów, jakie kiedykolwiek posiadałem.
 
#16 ·
Wymieniłem mojego Tacoma na mojego Tundrę 4.6 i nie żałowałem swojej decyzji. Z przyjemnością kupiłbym 5.7, ale nie mogłem znaleźć takiego u lokalnego dealera w konfiguracji, której chciałem. Przesiadłem się z Tacoma, ponieważ potrzebowałem więcej miejsca, nie tyle dlatego, że potrzebowałem więcej mocy (chociaż dodatkowa moc jest miła, zwłaszcza gdy osiągam takie same lub lepsze MPG!). Zawsze, gdy podróżowaliśmy w Tacoma, było wyzwaniem, aby wygodnie zabrać ze sobą wszystkie nasze rzeczy i naszego psa. Tylko od czasu do czasu holuję przyczepę o wymiarach 5' x 10' i nie przewiduję holowania czegokolwiek powyżej 4k-5k funtów w najbliższej przyszłości. 4.6 doskonale odpowiada moim potrzebom.
 
#18 ·
Zgoda, kup ciężarówkę, która pasuje do tego, czego potrzebujesz w życiu. Jeśli potrzebujesz holować 10 tysięcy, silnik 5.7 jest dla Ciebie odpowiedni. Jeśli potrzebujesz tylko codziennego dojazdu do pracy i zabawki na weekend, wszystkie silniki będą działać świetnie.
 
#19 ·
Wymieniłem mojego Taco na mojego Tundrę, tak jak wielu z was. Dostaję mniej więcej to samo zużycie paliwa w znacznie większym/bardziej dynamicznym pakiecie. 99% czasu cieszę się, że mam 4.6, ale jest ten 1% czasu, kiedy naprawdę chcę zostawić kogoś w tyle :disappointed:.
 
#20 ·
Jeździłem zarówno 4.6, jak i 5.7L. W mieście oba silniki wydają się w porządku, zgaduję 2-3 mpg więcej. Ale jeśli ciągniesz coś powyżej 2000 funtów, to założę się, że 5.7L będzie miał tak dobre mpg jak 4.6L, ponieważ nie pracuje tak ciężko. Będąc kiedyś fanem Chevroleta, najlepszy silnik 5.3L, jaki miałem pod względem zabawy i mocy ciągnięcia i tak, nawet mpg, to przełożenie tylnej osi 4.10, które nie jest już oferowane w tym silniku. 3.73 było co najwyżej w porządku, a dealer kiedyś przekonał mnie do uzyskania przełożenia tylnej osi 3.42 i ta rzecz wciągała benzynę i cały czas włączała i wyłączała bieg, co za pies. Myślę, że Toyota wie, co robi, oferując przełożenie tylnej osi 4.10 i 4.30, dzięki czemu nie trzeba wcisnąć pedału gazu do podłogi, aby ruszyć, co robi ogromną różnicę w mpg. Tak, 4.6L ma znacznie mniejszą pojemność skokową w porównaniu do 5.3L Chevy i 5.4L Ford, ale 4.6L oferuje przełożenie tylnej osi 4.10, dzięki czemu jest to doskonały silnik do ciągnięcia i codziennej przyjemności z jazdy. Przełożenia tylnej osi robią ogromną różnicę pod względem mpg, mocy ciągnięcia i przyjemności z jazdy.
 
#21 · (Edited)
Jeździłem zarówno 4.6, jak i 5.7L. W mieście, podczas jazdy po mieście, każdy silnik wydaje się być w porządku, zgaduję 2-3 mpg więcej. Ale jeśli ciągniesz coś powyżej 2000 funtów, to założę się, że 5.7L będzie miał tak dobre mpg jak 4.6L, ponieważ nie pracuje tak ciężko. Będąc wcześniej fanem Chevroleta, najlepszy silnik 5.3L, jaki miałem pod względem zabawy i mocy ciągnięcia, i tak, nawet mpg, to przełożenie tylnej osi 4.10, które nie jest już oferowane w tym silniku. 3.73 było co najwyżej w porządku, a dealer kiedyś przekonał mnie do uzyskania przełożenia tylnej osi 3.42 i ta rzecz wciągała paliwo i włączała się i wyłączała z biegu przez cały czas, co za pies. Myślę, że Toyota wie, co robi, oferując przełożenie tylnej osi 4.10 i 4.30, dzięki czemu nie trzeba wciskać pedału gazu do podłogi, aby ruszyć, co robi ogromną różnicę w mpg. Tak, 4.6L ma znacznie mniejszą pojemność skokową w porównaniu do 5.3L Chevy i 5.4L Ford, ale 4.6L oferuje przełożenie tylnej osi 4.10, dzięki czemu jest lepszym silnikiem do ciągnięcia i codziennej przyjemności z jazdy. Przełożenia tylnej osi robią ogromną różnicę pod względem mpg, mocy ciągnięcia i przyjemności z jazdy.
Przełożenia 6-biegowej skrzyni biegów GM 6L80 są bardziej strome niż te stosowane w Tundrze. Całkowite przełożenie 3.91 w Tundrze jest jak 3.42 w nowej skrzyni biegów GM. Tylko mała informacja, dla zainteresowanych.
 
#22 ·
Pomyślałem, że rzucę to tutaj w celach porównawczych:

Mam '08 DC 4x4 z silnikiem 5.7 i przełożeniem 4.30.
Spalanie na autostradzie wynosi około 18, a średnie MPG (przy około 50/50 autostrada i miasto) waha się między 14,5 a 15,5.

Oryginalne felgi/opony, bez podnoszenia.
 
  • Like
Reactions: Mr. Creosote
#23 ·
Nigdy nie byłem fanem Toyoty ani Chevy. Jednak od kilku miesięcy mam swojego Tundrę 04 4.7 litra z przebiegiem 30 000 mil. Z tego, co tu czytam, wydaje się, że nowy 5.7 ma lepsze przebiegi niż stary 4.7. Nie udało mi się jeszcze przekroczyć 17 mpg. Osiągnąłem 16,9, ale to jak dotąd najlepszy wynik przy bardzo lekkich obciążeniach. Polubiłem Toyotę, jest wygodna i ma dobrą moc do tego, czego potrzebuję.
Zawsze byłem fanem Forda i nadal nim jestem, ale w 03 roku kupiłem Silverado z 03 roku, po prostu ze względu na ich przebieg V8 w tamtym czasie. Przejechałem tym samochodem 230 000 mil, mając tylko uszkodzoną sprężarkę klimatyzacji, którą znajomy mi wymienił. Byłem pod wrażeniem tego samochodu.
 
#24 ·
ok chłopaki, niedawno wymieniłem 2007 DC LB z 5.7 na 2011 DC 4.6 SB i oto kilka szczerych porównań między nimi: Moc: Na co dzień prawie nie zauważam różnicy w mocy, mówię wam, ten nowy silnik ma trochę mocy, bez wątpienia, teraz jeśli ścigasz się od świateł do świateł, tak, będzie inaczej, ale nadal nie sądzę, że kupiłeś tę ciężarówkę w tym celu. W moim przypadku mam Infiniti G37 S i Yamaha R1 w garażu, więc nie ma problemu:D...
Mam 4.6L w 2011 DC. Jeśli chcę prędkości, tak jak ty, jeżdżę moim Infiniti G. Jednak kiedy jeżdżę moją ciężarówką, lubię po prostu odpocząć. Odkryłem jednak, że ma moc do wyprzedzania, kiedy jej potrzebuję. Wiele osób mówi, że wspaniale jest mieć 5.7, gdy holujesz. Niektórzy lubią się ścigać, jak sądzę. Zastanawiam się, ilu z tych samych ludzi ma CrewMax. Dostałem DC zamiast CM, ponieważ chciałem pełnowymiarową skrzynię ładunkową, kiedy przewożę rzeczy. PODSUMOWUJĄC: Nie daj się wciągnąć w to, co lubią wszyscy inni. Jeśli to cię uszczęśliwia, to masz ten właściwy dla SIEBIE! Uwielbiam mój!
 
#25 ·
Rzuciłem się na głęboką wodę 2 tygodnie temu i kupiłem limitowaną wersję DC z silnikiem 5.7 tylko dlatego, że chciałem Limited Tundra. Absolutnie uwielbiam tę ciężarówkę, ale jedyne, z czego nie jestem zadowolony, to silnik. Z pewnością jest to doskonały silnik, ale jest znacznie zbyt mocny jak na moje potrzeby. Żeby być całkowicie szczęśliwym, wolałbym mieć silnik 4.6L, który zużywałby trochę mniej paliwa, ale nadal byłby wystarczająco mocny do moich potrzeb.
 
#27 ·
Dzięki za porównanie. :thumbsup:

Chciałbym znaleźć 4.6. Ale prawdopodobnie będę musiał zadowolić się 07-09...
Co oznacza, że w żaden sposób nie kupię 4.7.
Zastanawiasz się, jak 4.7 są sprzedawane na rynku wtórnym, chyba że są mocno przecenione. Chociaż jeśli spojrzeć na to osobno, 4.7 to świetny silnik, ale czas płynie, technologia też.
 
  • Like
Reactions: Mr. Creosote
#29 ·
Zgadzam się, w swoim czasie wspaniały silnik. Ale dzisiaj są mocno "przecenione".

Znalazłem 08 4.7, Crewmax, Limited, skóra z przebiegiem 69k za 17 900.
Mogę po prostu zadowolić się 4.7 dla takiej ciężarówki.

...Zniknął w mniej niż 2 tygodnie.
Te 4.7 crewmax nigdy nie zostały wydane w mojej okolicy. Nie można było ich nawet zamówić.
 
#30 ·
Poszedłem z 5.7 4x4 z pakietem do holowania, ale tak naprawdę rozważałem 4.6. Naprawdę cieszę się, że wybrałem 5.7, ponieważ mam teraz przyczepę kempingową o wadze 6000 funtów. Nie jestem pewien, jaki jest udźwig holowniczy 4.6, ale zgaduję, że około 7 do 8 tysięcy i dla mnie to za mało komfortu. Gdybym nigdy niczego nie holował, wybrałbym 4.6, ponieważ ruszanie z miejsca na światłach to nie moja sprawa. Chociaż muszę powiedzieć, że kiedy jadę autostradą 65 i chcę kogoś wyprzedzić, to 5.7 pozwoli ci to zrobić szybko.
 
#32 ·
Kolejną myślą jest to, że założyłbym się, że 5.7 miałby lepszą odsprzedaż w porównaniu do 4.6, ponieważ zgaduję, że więcej osób wolałoby dostać 5.7.
Przy cenach gazu i rzadkości 4.6, 4.6 może być łatwiejszy do sprzedania na tym rynku dla osoby szukającej pełnowymiarowej ciężarówki z nieco lepszym przebiegiem. Ale dla mnie mówię, pierdolę przebieg, daj mi moc!